Mentorius Mindaugas Daraškevičius
Susipažinkite su dar vienu Must’er academy mentoriumi – Mindaugu Daraškevičiumi.
Mindaugas – charizmatiškasis idėjų generatorius, įkvėpėjas ir motyvatorius, be viso to, ne vieno prekių ženklo bendraįkūrėjis, partneris ir tinklaveikos ekspertas, puikiai išmanantis kaip megzti ryšius su turimu socialiniu kapitalu, ieškoti naujų rekomendacijų ir jomis dalintis, o palaipsniui visa tai monetizuoti nuosavo verslo plėtrai.
Anot jo, visos Must’er academy tikslas – atskleisti jaunų žmonių talentus, įvairių veiklos sričių mentorių pagalba, nes tik bendraujant su tais žmonėmis, kurie sėkmingi savo veikloje, galima išmokti ir pakartoti jų kelią bei įdarbinti savo talentą. Mentorius M. Daraškevičius startuolių akademijos jaunimą mokys kaip ieškoti ryšių, juos megzti, o svarbiausia - kaip tai daryti strategiškai. Jo nuomone, labai svarbu sau užduoti keletą klausimų:
Kokių savybių turiu turėti?
Kokių jau turiu?
Kokių dar neturiu?
Visa tai išanalizavus, reikėtų ieškoti žmonių, kurie galėtų tas trūkstamas savybes užpildyti. Sudėtingiau yra tada, kai komandoje atsiranda tau asmeniškai nepatinkantys žmonės, bet, atminkite, kad tai pasako, apie jūsų priešingybę ir įgūdžių spragas, kurių neturite, o jie gali jas užpildyti savosiomis ir taip suteikti galimybę jums tobulėti. Talentai visada yra šalia, daugelis žmonių jų ieško visą savo gyvenimą ir arba atranda, arba ne. Kartais, dieviškosios duotybės nebūtinai tai, kas tau sekasi geriausiai. Pvz., Galbūt, tu gerai moki megzti, bet nesugebi tapti išskirtiniu kūrėju, dėl raštų įvairovės savitumo ar kitų autentiškumą atskleidžiančių detalių, o tiesiog tai darai gerai, bet techniškai.
“Galėčiau papasakoti ne vieną asmeninę verslo atsiradimo istoriją, kai buvo suburtos komandos iš ypač skirtingų asmenybių ir tik po trečiojo susitikimo pavykdavo išsiaiškinti, koks bendras visų siekiamas tikslas. Kitaip tariant, kuo socialinis kapitalas įvairesnis, tuo labiau jūsų galimybės tampa neribotos, kitokie žmonės praturtina jūsų pasaulėžiūrą, o problemos sprendžiasi greičiau, taip sutaupant laiko, kuris yra šiandien ypatingai brangus resursas. Be to, vertėtų nepamiršti, jog socialinis kapitalas ne tik palengvina tam tikrą veiklą, bet ir suvaržo. Kuo daugiau žmonių jus pažįsta, tuo labiau matomos jūsų klaidos, tad turite būti atsakingesnis ir sąžiningesnis prieš kitus.” – dalijasi įžvalgomis tinklaveikos
ekspertas Mentorius M. Daraškevičius pataria: “Jei vis dėl to, nutarėte gilintis į socialinio kapitalo naudą ir norite išmokti kurti strategijas: pradėkite keisti įpročius. Sekite bendravimą su žmonėmis iš aplinkos, stebėkite jų elgseną bendraujant su jumis ir kada jie kreipiasi į jus pagalbos, pagaliau – atsisakykite “laiko vagių” ir nenaudingų, tuščių, į niekur nevedančių pokalbių. Socialinio kapitalo plėtros strategijos yra sudėtingas procesas, kuriam reikia tinkamai pasiruošti, o pats didžiausias iššūkis – žinoti, ko norite ir labai konkrečiai bei aiškiai tai aprašyti.”
Autorė: Inga Raulusevičienė.