Projektų valdymo nauda paaugliui
Projektų valdymas ir įgyvendinimas šiandieniniame technologijų pasaulyje padeda išugdyti svarbius įgūdžius.
Įprastų mokyklų mokymo sistema jau nebegali paruošti mokinių esamiems gyvenimo iššūkiams. Žinoma, mokyklos suteikiamos žinios yra labai naudingos, nes norint spręsti problemas, reikia pagrindinių įgūdžių (skaitymo, rašymo, matematikos ir pan.). Tačiau tam būtini ir XXI amžiaus įgūdžiai (komandinis darbas, problemų sprendimas, tyrimų rinkimas, laiko valdymas, informacijos analizė, aukštųjų technologijų priemonių naudojimas ir kt.).
Šie 21-ojo amžiaus įgūdžiai apima:
- Asmeninę ir socialinę atsakomybę;
- Planavimą, kritinį mąstymą, samprotavimą ir kūrybiškumą;
- Stiprius bendravimo įgūdžius tiek tarpasmeniniams, tiek pristatymo poreikiams patenkinti;
- Tarpkultūrinį supratimą;
- Vizualizavimą ir sprendimų priėmimą;
- Žinojimą, kaip ir kada naudoti technologijas.
"Vienas iš pagrindinių projektinio darbo pranašumų yra tai, kad tokia mokymo sistema gali būti panašesnė į realų gyvenimą. Tokiu būdu yra mokoma tikro gyvenimo temų, kurios yra vertos vaikų dėmesio ir pastangų." - Švietimo tyrėja Sylvia Chard.
Projektų valdymas ir technologijų naudojimas suteikia naują mokymosi reikšmę. Galėdami mokytis realiojo gyvenimo konteksto ir teisingo technologijų panaudojimo, mokiniai yra skatinami tapti savarankiškais darbuotojais, kritiškais mąstytojais ir visą gyvenimą besimokančiaisiais bei tobulėjančiais žmonėmis. Jie gali lengvai bendrauti, keistis idėjomis su kitais žmonėmis ir tapti savo srities ekspertais. Taip pat jiems lengviau įveikti nematomas kliūtis, tokias kaip baimė pradėti kažką naujo ar suklysti.
Projektinis darbas tai būdas dirbti kartu. Jei mokiniai išmoksta prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi, jie pastato pagrindą, kuris jiems padės visą gyvenimą.
Projektų valdymas leidžia sistemingai įvertinti paauglio pažangą ir raidą:
- Tai leidžia mokytojui turėti kelias vertinimo galimybes;
- Tai leidžia paaugliui pademonstruoti savo galimybes dirbant savarankiškai;
- Tai rodo paauglio sugebėjimą pritaikyti norimus įgūdžius, pavyzdžiui, atlikti tyrimus;
- Tai ugdo sugebėjimą dirbti su savo bendraamžiais, ugdyti komandinio darbo ir grupės įgūdžius;
- Tai leidžia mokytojui daugiau sužinoti apie paauglį kaip asmenybę;
- Tai padeda mokytojui laipsniškai ir prasmingai bendrauti su paaugliu ar paauglių grupe įvairiais klausimais.
Projektų valdymas skatina mokymąsi visą gyvenimą: “Carnegie” mokymo tobulinimo fondo prezidentas Lee Shulmanas teigė: „Mokymas mokykloje buvo veikla, vykdoma už uždarų durų tarp vidutinio išsilavinimo žmonių, kurie nesiekia tobulėti“.
O darbas kuriant projektus skatina mokymąsi visą gyvenimą, nes:
- Projektų valdymas ir technologijų naudojimas suteikia galimybę mokiniams, mokytojams ir pašaliniams žmonėms susisiekti už mokyklos pastato ribų;
- Mokiniai tampa įsitraukę į naujų žinių kūrėjų veiklą ir tampa aktyviai besimokančiaisiais visą gyvenimą;
- Projektų valdymas moko vaikus kontroliuoti savo mokymąsi.
Siekiant naujų žinių, technologijos suteikia prieigą prie įvairiausiu tyrimų šaltinių ir reikiamos srities ekspertų kontaktų. Tai taip pat suteikia galimybę pamatyti dokumentinius ir istorinius filmus, rasti knygas, kurias galima rasti tik kitų žemynų bibliotekose, bei pasiekti bet kokią reikiamą informaciją.
Projektų valdymui reikalingas įvairius mokymosi stilius ir skirtingos asmenybės:
"Mes gyvename naujoje ekonomikoje, kurią teikia technologijos ir naujos žinios." - JAV darbo departamentas.
Visi vaikai ir paaugliai turi skirtingą mokymosi stilių:
Savo žinias jie kaupia remdamiesi skirtingais pagrindais ir patirtimi. Taip pat pripažįstama, kad vaikai ir paaugliai turi daugiau galimybių, tačiau naudojant tradicinius mokymo pagrindus jiems nebuvo leista to atskleisti ir parodyti įprastose klasėse. Projektų valdymo sistema padeda atsižvelgti į šiuos skirtumus, nes tirdami ir spręsdami problemą, mokiniai turi naudotis visais galimais sprendimo būdais, o atradę pristatyti savo sprendimus. Kai vaikai domisi tuo, ką daro, ir sugeba panaudoti savo stipriąsias sritis, jie pasiekia aukštesnį lygį.
Tyrimai rodo didelę projektų valdymo naudą:
Augantis tyrimų skaičius rodo vis didesnę projektų valdymo naudą. Mokyklose, kuriose mokomasi dirbti su projektais, sumažėja pravaikštų, pagerėja bendradarbiavimo įgūdžiai ir mokinių pasiekimai. Kai technologijos naudojamos kritiniam mąstymui ir bendravimui skatinti, šie pranašumai padidėja.
Tobulėkite kartu su MUSTer academy!
Mus taip pat galite rasti:
Instagram: https://www.instagram.com/muster_academy_/
Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100091203700759
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/must-er-academy-71545b1b4
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC40tpbWPuTXPjHDvIXwDMlQ
Šaltinis: https://www.edutopia.org/project-based-learning-guide-importance
Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį!