Kodėl geri pažymiai nėra svarbu?
Mokyklose aukšti pažymiai dažnai laikomi pagrindiniu tikslu. Daugelis mokinių, tėvų ir mokytojų mano, kad pažymiai yra tiesiausias kelias į prestižinius universitetus, puikią karjerą ir sėkmingą gyvenimą. Tačiau ar iš tikrųjų pažymiai yra vienintelis būdas pasiekti gyvenimo sėkmę?
Tyrimai rodo, kad pažymiai gali būti ne tik netikslus, bet ir žalingas sėkmės rodiklis. 2002 m. Mičigano universitete atliktas tyrimas parodė, kad net 80% studentų savo pasitikėjimą savimi sieja su pažymių rezultatais. Kuo mažesni pažymiai, tuo mažesnė jų savigarba. Tai rodo, kad tradicinė vertinimo sistema gali turėti neigiamą poveikį jaunų žmonių savivertės jausmui.
Be to, nuolatinis gerų pažymių siekimas mažina kūrybiškumą ir didina baimę rizikuoti. Ilgainiui tai gali sukelti mokymosi demotyvaciją, nes vienintelė motyvacija tampa siekis gauti aukščiausius pažymius. Tokia sistema gali sukelti stresą ir netgi sukelti psichinės sveikatos problemų. Niujorko medicinos koledžo universitete atlikti tyrimai parodė, kad net 80% mokinių geriausiose privačiose mokyklose nuolat patiria stresą. Dar blogiau, kad 64% vidurinių mokyklų mokinių pripažįsta, kad nusirašinėjo pamokų metu, siekdami gauti geresnius pažymius.
Net jei mokiniai pasiekia aukštus pažymius, tai dar nereiškia, kad jie sėkmingai mokysis universitete ar gyvenime. 2014 m. tyrimas, kuriame dalyvavo 123,000 studentų, parodė, jog aukšti pažymiai mokykloje ne visada reiškia, kad mokinys universitete mokysis taip pat gerai. Be to, Bostono koledžo mokslininkai tyrinėjo 80 geriausiai universitetą baigusių studentų net 14 metų. Tyrimo metu nustatyta, kad nors šie studentai tapo sėkmingais profesionalais, nei vienas iš jų netapo inovatoriumi ar išradėju. Daugelis teigė, kad jie nebuvo patys protingiausi studentai, bet jie buvo tie, kurie stengėsi labiausiai ir nuolat siekė atitikti dėstytojų lūkesčius, o ne išreikšti savo individualumą ar kūrybiškumą.
Suomijos švietimo sistema, kuri laikoma viena geriausių pasaulyje, taip pat rodo, kad pažymiai ir testai neturi būti pagrindinis ugdymo elementas. Suomijoje testai ir pažymiai sudaro tik mažą dalį mokymosi proceso. Pirmuosius šešerius mokymosi metus mokinių akademiniai gebėjimai nėra vertinami pažymiais, o mokiniai orientuojasi į savęs pažinimą ir asmeninį tobulėjimą.
Mes tikime, kad tikrasis tobulėjomas prasideda tada, kai vaikai nėra vertinami pagal pažymius ar kitų nustatytus standartus. Mūsų tikslas – leisti išreikšti save kaip asmenybes, skatinant kūrybiškumą ir unikalų mąstymą. Mes siekiame ugdyti studentus taip, kad jie nebūtų įsprausti į tradicinius akademinius rėmus. Mokymasis yra daug daugiau nei įsiminta informacija ar taisyklės – tai procesas, kur studentas gali augti laisvai, be prievartos, kurti savo unikalią mokymosi kelionę.
PAPILDOMO UGDYMO AKADEMIJA
MUST'er academy yra papildomo ugdymo akademija, kurioje edukacijos vyksta tik šeštadieniais visus mokslo metus. Mes jau turime 5 metų patirtį ugdant studentus, ir mūsų metodika įrodė savo efektyvumą padedant jiems tapti savarankiškomis, kūrybiškomis asmenybėmis. Mūsų dėmesys yra sutelktas į kiekvieno studento individualų tobulėjimą, o ne į palyginimus su kitais.
Kūrybiškumo ugdymas ir atsipalaidavimas
Mes suprantame, kad studentams reikia erdvės atsiskleisti. Kiekvienas studentas yra unikalus, su savais talentais ir stiprybėmis. Mes neprimetame konkrečių taisyklių ar sistemų, kurios ribotų jų kūrybiškumą. Mūsų metodai skatina studentus atsipalaiduoti, pasinerti į mokymąsi be spaudimo ir atrasti savo stipriausias puses. Edukacijos čia yra labiau orientuotos į asmenybės ugdymą nei į pažymius.
Stresas ir motyvacija
Tyrimai rodo, kad nuolatinis gerų pažymių siekimas mažina kūrybiškumą ir didina baimę rizikuoti. MUST'er academy mentoriai skatina studentus eksperimentuoti, nebūti tobulais, nes mokymosi kelionė yra apie atradimus, ne apie bausmę už klaidas. Mūsų akademijoje studentai mokosi, kad ne visada reikia gauti aukščiausius pažymius, kad būtų sėkmingi. Mes skatiname juos siekti to, kas juos traukia ir motyvuoja tobulėti, kurti naujas idėjas.
Laisvas mąstymas ir ribų nebuvimas
Mūsų aplinkoje studentai nėra prikaustyti prie griežtų taisyklių ir nepergyvena dėl vertinimo sistemos. Mes tikime, kad geriausi mokymosi rezultatai pasiekiami tuomet, kai studentas yra laisvas, kai jam nėra nurodoma, ką daryti. Svarbiausia – leisti studentui suprasti, kad jis turi teisę būti unikalus, nebijoti klysti, o užtikrinti jam kuo laisvesnę aplinką mokymuisi.
Mokome gyvenimo pamokų, o ne pažymių siekimo
MUST'er academy ugdymo metodai ne tik moko akademinių dalykų, bet ir moko studentus gyvenimo įgūdžių. Mes skatiname nepriklausomą mąstymą, drąsą klysti ir mokytis iš to. Nenorime, kad studentai būtų tobulai visur, tačiau norime, kad jie atrastų tai, kas juos skatina judėti į priekį, domėtis, augti ir tobulėti.
Edukacijos
Edukacijos apima įvairias sritis, įskaitant problemų sprendimų lavinimą, kūrybiškumo ugdymą, pagrindinių profesinių sričių pažinimą ir talento atskleidimą, kūno kalbos ir veidotyros mokymus, dirbtinio intelekto mokymus, psichologinio tvirtumo ugdymą, projektų vystymą ir finansus, viešąjį kalbėjimą bei emocinį intelektą. Šios edukacijos padeda studentams atrasti savo stiprybes, tobulinti įgūdžius ir pasiruošti sėkmei gyvenime.
Tobulėkite kartu su MUSTer academy!
Mus taip pat galite rasti:
Instagram: https://www.instagram.com/muster_academy_/
Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100091203700759
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/must-er-academy-71545b1b4
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC40tpbWPuTXPjHDvIXwDMlQ
Šaltinis: https://ed.ted.com/featured/ltryN5j7?fbclid=IwAR0yWP7WCMeyRAYxmX4f0AnTQT8IZJ8-K7t_jcbkoLSQjFFnkcF90hx14_E
Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį!